Hoogne hüpe Itaalia mägedest kodumaa treeningradadele

01.09.2013


Pärast igati töist ja emotsioonide rohket juunikuud jätkusid tõsised ettevalmistused algavaks suusahooajaks koduradadel Padisel ning seejärel pikk ja väga töine treeninglaager Otepääl koos distantsikoondise kamraadidega.

Augustikuus on juba rõhuvas ülekaalus suusatamise erialased treeningvahendid: rullsuusatamine ja imitatsioon. Endiselt on omal kohal ka jõusaalitreeningud, kuid valdava osa jõu ettevalmistusest annavad juba erialased jõu- ja jõuvastupidavuse harjutused erialastel vahenditel. Ehk siis rullsuusatamine ainult paaristõugetega või vahelduvtõukeliselt ilma jalgade tööta või vastupidi rullsuusatamine ilma keppideta, tehes sealjuures erinevaid tehnika, kordinatsiooni ja lisakoormust andvaid harjutusi.

August on ka kuu, kus on kõige suurem osakaal minu lemmik treeningmeetodil - imitatsioonil. Imitatsioon kujutab endast maksimaalselt mägisel reljeefil suusakeppidega liikumist, kus kõik tõusud imiteeritakse võimalikult lähedaselt suusasammu. Sealjuures rõhutades maksimaalselt allaistet ja tõuget. Tasamaa ja alamäe lõigud läbitakse joostes.

Järeldusi tehtud tõsise töö tulemuslikkuse kohta on enne suusavõistlusi ennatlik ja ebaadekvaatne teha, kuid kontrolltreeningud ja võrdlusandmed lisavad suurt innustust ja entusiasmi sügisele vastu minnes.

 

Lisa kommentaar